Sunday, February 22, 2009

Haladas, zuhanas, haladas...

Arra gondoltam hogy habar a terven nincs rajta de en megis megprobalom az oldalkormanyt megcsinalni. Elso lepeskent levagtam a fuggoleges vezersikbol 15mm-t es a szaliranyra merolegesen vagtam a hianyzo darabot. Aztan gondoltam hogy a zsanerok lehet hogy szetfeszitenek a kormanylapatot ezert muanyag dobozbol vagtam negy darab kb 8mm szeles csikot es azt beragasztottam a ket fel koze.


Kozben zuhantam is egyet a repcsivel. Az asztalrol a foldre. El is tort a hatulja. Ket darab 1mm-es darabot ragasztok kivulre enyvvel es majd osszecsiszolom. Eloszor az egyik oldalt ragasztom es egy fenyo lechez szoritottam hogy ne deformalodjon el.





Vettem motort is a repcsihez. Olyat nem kaptam mint ami a terven van. Kicsit nagyobb lett. Remelem azert fog repulni. A terven 16/15/5 os motort javasol. A hobbi boltban ezt kaptam: 28/15/4.
Hat eleg sok variaco van motorra. Letezik kefes es kefe nelkuli. Inrunner es outrunner. Es mindegyik masra jo. Nem gondoltam volna. Errol majd egy kulon bejegyzest irok. Roviden csak annyi hogy az inrunner ben a magnes belul van es a tekercs. Ez nagyobb fordulaton forog es a repcsihez kell egy masik fogaskerek rakni ami hajtja a propellert. Az outrunnernel a tekercs van belul van es a magnes forog kivul. Ez kicsit talan tobb aramot fogyaszt viszont nem forog olyan gyorsan tehat nem kell hozza attetel.
Szoval az elso szam az a motor kulso atmeroje. A masodik ha jol tudom, meg google-zom a belso resz hossza a harmadik szam pedig azt mondja hogy... hmmm... meg keresem... a tekercselessel kapcsolatos... Es akkor meg a teljesitmenyrol nem is beszeltem. Mert attol fugg hogy mekkora repcsit bir el. 175wattos motor kb egy pound-os vagyis kb fel kilos repcsit bir el. Itt egy link amit a Zoli kuldott, ha valaki nem bir varni amig osszeszedem az infokat. Itt: http://www.modelflight.com.au/eflite/e-flite_article.htm
Es itt egy video, meg nem lattam, de gondolom hasonlot mesel mint amit nekem meseltek a boltban:


Szervot az ebay-en talaltam. Olcso volt es valoszinu nem fog tul sokaig tartani. 6 darabot kaptam 39 dolliert Hong Kong-bol.


A vizszintes vezersik igy nez ki miutan a szelebol levagtam 15mm-t es azt is kicsereltem meroleges szaliranyu balsaval. A magassagi kormany ket darab 1.5mm-es lapbol van osszeragasztva kozotte a zsanerral es az acel drottal kozepen.


Egyelore ennyi.

1 comment:

Zoli said...

Már látom miért nem halad a project. Az a sok tehén meg kacsa meg kecske a gyerekek szobájának falán... :)
Mellesleg szerintem jópofa lett, csak aztán ne csodálkozzatok, ha majd ők is telerajzolják a nappalitok falát.

Zoli

Sanwa, Hitec, Futaba, Model Flight, E-Flite, Spektrum, JR, Servo, RC , 2.4GHz, P51 Mustang, Yak54, Red Arrow, Cessna