Monday, January 19, 2009

Bordak

Kivagtam a bordakat es befogtam a satuba hogy a Zoli altal ajanlott modon osszecsiszoljam oket. Itt megint bevillantak a remalmaim a fureszeles osztalyzabol. Gagyi lett, valjuk meg. Ahelyett hogy szepen sorban csokkenenek a meretek minden masodik egyforman vegzodik. Nem jo ez igy.

Gyorsan ra is illesztettem oket a tervre hogy lassam mit rontottam el es hogy lehet-e vele valamit csinalni. Lehet. Csalni fogok. A csuro lapatokat le fogom csalni. A terv azt mondja hogy ragasszam fel a bordakat az alapra ami 1.5mm-es balsa lesz es vagjam le a csurok vegeit a vonal menten es levagott darabokra elolrol ragasszat egy lecet es boritsam be. A hobbi boltban lehet kapni balsabol elore levagott csurolapatoknak valo lecet aminek a profilja hasonlo. 


Hat en elore bejeloltem a vagas helyet es levagtam.


Vigyazat, csak a 4., 5.,6. es 7. bordat kell megnyirni. Veletlenul a 8.at is bejeloltem. Aztan vissza a satuba es csiszolas. Vigyazat! A ket szarny elemeit forditott sorrendben kell befogni a satuba, kulonben ugy jartok mint en es ket jobb szarny hoz valo bordatok lesz.



Ha jol sejtem akkor a lecsiszolasnak az az ertelme hogy jobban fel felkudjon a boritas. Talan igy. A piros a ragaszto akar lenni :-)


Legkozelebb a szarny alapja jon es kifurtam a motor tarto lapot. Furasbol biztos meg buktam volna. Azt is ujra kell furni :-)

2 comments:

Zoli said...

Azért ne add fel!

Biztatásként (merthogy az én egyik kedvencem is a Mustang):
http://www.dhmodellklub.hu/Gallery?gid=25
Ez a gép habmagos szárnnyal készült (sőt a törzs is habból van), így megúsztam a bordák vágását (illetve csak kettőt kellet kivágnom), és egy 2,5 ccm MVVS motor viszi.
Nagyon jó kis gép. Jókat lehet "disznólkodni" vele fél méteren.

További jó munkát.

Zoli

Balazs said...

Koszi Zoli, nem adom fel, azt hiszem :-)

Kuldesz egy email cimet a bal_cso@yahoo.com.au-ra ha esetleg megakadok ahol elerhetlek?

Koszi, Balazs

Sanwa, Hitec, Futaba, Model Flight, E-Flite, Spektrum, JR, Servo, RC , 2.4GHz, P51 Mustang, Yak54, Red Arrow, Cessna