Tuesday, January 13, 2009

Kezdodik...

Eljott az ido. Kezdodik. Amiota utoljara irtam azota gyakoroltam kicsit a szimulatorral es most mar nem tunik olyan borzasztoan ijesztonek egy repulot a levegoben tartani. Szoval nekilatok az epitesnek.

Szulinapra megjott a gyakorlo gep. 4 csatornas felsoszarnyas ARF
repcsi vagyis Almost Ready to Fly, ami annyit tesz hogy majdnem repitesre keszen. Nem is kellett sokat bajlodni vele. Ossze ragasztottam  a szarnyat, beszereltem a szervot es felragasztottam a szarnyra a szervo csatlakozokat szakneven (majd valaki megirja hogy mi a neve pontosan :-) Mar csak az alkalomra varok hogy elvigyem "osszetorni".

Erdekes lesz hogy vajon olcsobb-e megvenni egy lapraszerelt repcsit vagy megepiteni magamtol. Egyelore a P51 Racer a befuto. Ez valamivel dinamikusabb mint az eredeti P51, legalabb is ezt irjak rola. Nem tudom miert, talan mert ez volt az elso terv amit talaltam? Hasonlo repulot mint amit epiteni fogok kb $400 dollarert lehet venni taviranyitoval egyutt. A blog jobb oldalan vezetem a koltsegeket, meresz, mi?

Szoval eddig ezeket vettem:

Furesz a Bunnings-bol 18 dolliert. Balsa ragaszto 3 dolli a hobbi boltbol. 1.5mm vastag retegelt lemez (plywood) a hobbiboltbol Stafford-i Hobbyrama-bol. Ez 8 dolli per sq foot, vagyis egy 30x30cm-es darab. Vettem egy 120cm-es lapot. Ez eltart egy darabig remelem.

Spray ragaszto szinten a Bunnibol 8-dolliert.

A tervet most nyomtatom. A proposter nevu programot hasznaltam hogy kinagyitsam az eredeti tervet.Majd felrakom valahova a PDF verziojat. A repcsi kb 80 cm szarnyfesztavu lesz.

Elso lepesnek kivagom a mintat papirbol es raragasztom a 1.5mm-es retegelt lemezre. Aztan elkezdem kivagdosni oket. Azt hiszem ha megvannak a darabok jovok vissza. Addig is szep napot.

Ha jol megy a dolog lehet hogy ket repcsit epitek. Es osszeragasztom a kettot. Egyszeru matematika az egesz P51x2=p82 :-)


No comments:

Sanwa, Hitec, Futaba, Model Flight, E-Flite, Spektrum, JR, Servo, RC , 2.4GHz, P51 Mustang, Yak54, Red Arrow, Cessna