Sunday, January 18, 2009

Fureszeles

Ha jol emlekszem akkor fureszelesbol 2-est kaptam technika oran a suliban. Most is csak 3-as alat sikerult produkalnom.

A dezodoros ragaszto nem be valt hanem le valt, meg fureszeles kozben ugyhogy pritt-eltem. Osszesen egyszer hasznaltam a fujos ragasztot, es valoszinu nem is fog kelleni tobbszor.

A szarny hogyishivjakokon, bordakon (ribs) kellett egy kicsit javitani hogy egyformak legyenek. A ket darabot osszeillesztettem es dremel baratommal lecsiszoltam. Most mar szimetrikusak.

Gondolom nem is kell mondanom, hogy a furesz kicsi lett. Volt a boltban nagyobb furesz ami tobb anyagot fog at, de gondoltam hogy majd veszek a masodik nagy repcsimhez. Hat a torzs tul magasnak bizonyult es a furesz nem erte at. Itt megint a dremel baratom fog segiteni. Ha kivagtam a torzset a ket oldalt egymashoz szoritom es korbe csiszolom majd. Ja es olyan furesz kell aminek lehet a elet forgatni.

Szoval kuzdok...

2 comments:

Zoli said...

Hátha újat mondok:
A bordákat a következő módon szoktuk kialakítani: a szárny legbelső (root) és legkülső (tip) bordáit pontosan ki kell munkálni. Ezeket át kell fúrni két helyen, és közéjük behelyezni az összes többi, csak úgy nagyjából kivágott bordát. Az egészet azon a bizonyos két helyen átfúrva, akár valamilyen fémtüskékkel (kisebb balsabordákat gombostűkkel), akár csavarokkal az elmozdulás ellen rögzíteni kell, és satuba befogva együtt, szépen síkban kicsiszolni. Vigyázni kell, hogy a két szélső bordát már ne csiszoljuk el. Ennek elkerülése érdekében esetleg érdemes azokat pl. aluból megcsinálni. Ekkor persze a két szélső bordának való rétegelt lemezzel több kell közé. Ilyen módon a bordák tökéletesen jók lesznek. Természetesen ez a módszer elliptikus alaprajzú szárny esetén nem működik, de a téglalap és a trapéz (és a Mustang ilyen) alakok esetében kiváló.

Kérdéseddel - bevallom - megleptél. Legjobb tudomásom szerint (bár nem titkos, és időnként beleírom az aktuális eseményeket) nincs közzétéve a blog tartalma, és én még az elérhetőségét sem mondtam el senkinek. Persze nem gond, csak tényleg meglepett a kérdés.
Válaszolva rá: még sehol nem tartunk, a szakmaelismertetés rögös útját járjuk, de bízunk a végső sikerben. És ha nekünk is sikerül, vagy netalán Magyarországon jártok mostanában, tényleg összefuthatunk.

Jó munkát.

Üdv:
Zoli

Balazs said...

Ha raklikkelek a Zoli-ra a comment elejen az odavisz a blog bemutatora. Innen lattam hogy mirol szol a blog.

Sanwa, Hitec, Futaba, Model Flight, E-Flite, Spektrum, JR, Servo, RC , 2.4GHz, P51 Mustang, Yak54, Red Arrow, Cessna